The Godfather Mitosu (Şule Yayınları, 2024) ve Aşktan da Üstün: Hitchcock Sinemasında Kişisel Bir Gezinti (Doruk Yayınları, 2024) adlı sinema kitaplarının yazarıdır.
Yazıları:
1 Film 3 Analiz: Alfred Hitchcock’un Psycho’su
2009 Blog Ödülleri Sonuçları: SanatLog.com, Kategorisinde 3. Oldu!
À ma soeur! (2001, Catherine Breillat)
Ahmet Şık ve “Faşizmin Ordusu”
Alfred Hitchcock’un “Rope” Filmi
Alfred Hitchcock Klasikleri – Rear Window (1954)
Alfred Hitchcock Klasikleri – Shadow of a Doubt (1943)
Alfred Hitchcock’un Vertigo’su (1958)
Akira Kurosawa’nın Kagemusha & Ran Filmleri Üzerine
Aşk ve Sevginin Filmi: Selvi Boylum Al Yazmalım
Avatar ya da Hollywoodvari Politik Manevralar
Benjamenta Enstitüsü’nün Görsel İmajları Üzerine
Berkant Bulut’un Kara Kalem Çalışmalarından Seçmeler
Bernardo Bertolucci’nin Il Conformista’sı Üzerine
Bertolt Brecht ve Tiyatro İçin Küçük Organon
Bir Stanley Kubrick Şaheseri: 2024: A Space Odyssey
Bir Wim Wenders Harikası: Paris, Texas
Blowup (1966, Michelangelo Antonioni)
Blue Velvet (1986, David Lynch) – 1. Bölüm
Blue Velvet (1986, David Lynch) – 2. Bölüm
Blue Velvet (1986, David Lynch) – 3. Bölüm
Blue Velvet (1986, David Lynch) – 4. Bölüm
Casino (1995, Martin Scorsese)
Blue Velvet (1986, David Lynch) – 1. BölümBM’den Libya’ya Özgürlük ve Demokrasi HarekâtBrief Encounter: İmkânsız Aşkın Sinematografisi
Citizen Kane Üzerine Bir Kitap
David W. Griffith ve İki Başyapıtı
Dergi Çıkarmak İsteyenlere Tavsiyeler
Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 1. Bölüm
Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 2. Bölüm
Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 3. Bölüm
Ejderha Dövmeli Kız & Lezbiyenlik Temsili
Eraserhead (1977, David Lynch) – 1. Bölüm
Eraserhead (1977, David Lynch) – 2. Bölüm
Eraserhead (1977, David Lynch) – 3. Bölüm
Erotizm ve Pornografinin Sınırında: Crash
Event Horizon (1997, Paul W.S. Anderson)
Ex Machina (2015, Alex Garland)
Federico Fellini Klasikleri (2) – Roma (1972)
Full Metal Jacket (1987, Stanley Kubrick)
Gazap Üzümleri: Amerika’nın Kalbine Yolculuk
George A. Romero’nun Sevdiği Filmler
Gerilim ve Korkunun Mimarı: Alfred Hitchcock
Godard Sinemasına Genel Bir Bakış
Guantanamo Yolu & Amerikan Emperyalizmi
Hakan Bilge’nin Godfather Mitosu Adlı Kitabı Çıktı
Harold Lloyd’un Marilyn Monroe Fotoğrafları
Harrison Ford, Blade Runner Hakkında Ne Demişti?
Hitchcock (2012, Sacha Gervasi)
Hollywood’da Cinsel Temsilin Parodisi
Imagine: John Lennon (1988, Andrew Solt)
Jean Genet’nin Manifestosu: Un Chant D’Amour
Kadın Düşmanı Bir Film Nasıl Yapılır?
Kadının ya da Ölümün Gölgesinde
Kadınlar Ne İster? (2000, Nancy Meyers)
Kanun Namına (1952, Ömer Lütfi Akad)
Karışık Pizza (1998, Umur Turagay)
Kış Uykusu (2014, Nuri Bilge Ceylan)
Kirli Harry’den Ejder Kapanı’na: Şiddet Toplumu & Silahlara Övgü
Kolera Sokağı’ndan David Lynch’e: Ağır Roman’ı Okumak
Kramer vs. Kramer (1979, Robert Benton)
Kumarbaz Bob (1956, Jean-Pierre Melville)
Kuşbakışı Aylak Adam ve Anayurt Oteli
Le Mépris’in Gizemli Karakteri: Brigitte Bardot
Liv & Ingmar (2012, Dheeraj Akolkar)
Lost Highway (1997, David Lynch) – 1. Bölüm
Lost Highway (1997, David Lynch) – 2. Bölüm
Lost Highway (1997, David Lynch) – 3. Bölüm
Lost Highway (1997, David Lynch) – 4. Bölüm
Mad Max: Fury Road (2015, George Miller)
Mektubun Sinemasal Tarihinde Gezinti
Michael Haneke’nin En Sevdiği 10 Film
Mulholland Drive (2001, David Lynch) - 1. Bölüm
Mulholland Drive (2001, David Lynch) - 2. Bölüm
Mulholland Drive (2001, David Lynch) - 3. Bölüm
Mustang (2015, Deniz Gamze Ergüven)
Münferit (2007, Dersu Yavuz Altun)
No Country for Old Men’de Orson Welles’in Gölgesi
One Flew Over The Cuckoo’s Nest (Guguk Kuşu)
Orhan Pamuk’un “Kar” Romanının Postmodern Kurgusu Üzerine
Out of the Past’a Göre Kadınlar
Perfume: The Story of a Murderer (2006, Tom Tykwer)
Picnic at Hanging Rock (1975, Peter Weir)
Popüler Kültür Analizleri (2) – Kemal Sunal ve Popüler Filmler Üzerine Notlar
Popüler Kültür Analizleri (3) – Şirinler Komünist mi?
Prometheus (2012, Ridley Scott)
Room 237 (2012, Rodney Ascher)
Salvador Dali Resim Galerisi (1)
Salvador Dali Resim Galerisi (2)
Salvador Dali Resim Galerisi (3)
Samuray (1967, Jean-Pierre Melville)
SanatLog Yazarlarının “En”leri – “En İyi 10 Film” Listeleri
SanatLog.com, TRT Radyo 1′e Konuk Oluyor!
Sarhoş Atlar Zamanı (2000, Bahman Ghobadi)
Sarmaşık (2015, Tolga Karaçelik)
Savaş Filmi mi, Savaş Propagandası mı?
Sinema Tarihinin En İyi 100 Filmi
Stanley Kubrick & 10′luk Film Listesi
Stanley Kubrick ve Filmleri Üzerine
Strange Days (1995, Kathryn Bigelow)
Susuz Yaz (1964, Metin Erksan)
Ta kokkina fanaria (1963, Vasilis Georgiadis)
Tanrı, Yaşam ve Ölüm Sarmalında: Yedinci Mühür
Tepenin Ardı (2011, Emin Alper)
Terry Gilliam’dan Tüm Zamanların En İyi 10 Filmi
The Hurt Locker (2008, Kathryn Bigelow)
The Tall Men ve Clark Gable Üzerine
The Way We Were (1973, Sydney Pollack)
Theo Angelopoulos’un Başucu Filmleri
Tom & Jerry ve Çizgi Filmlerde Şiddetin Parametreleri
Vavien (2009, Durul & Yağmur Taylan)
Woody Allen Filmlerinden Alıntılar
Yaklaşan Zırvalık: Oscar Töreni
Yalnızlığın Dibinde: Sonbahar Sonatı
Yaralı Kurt (1972, Ömer Lütfi Akad)
Yeşilçam Klasikleri: Aşk ve Kin
Yeşilçam Klasikleri: Suçlular Aramızda
Yeşilçam’ın Politikayla İmtihanı
Yetenekli Bay Ripley: “Burjuva ile Özdeşleşme ve Eşcinsel Krizi”
Yılmaz Güney’in Gangster Filmleri
Young Man With a Horn (1950, Michael Curtiz)
Zamana Direnen Bir Efsane: Marilyn Monroe
Röportajlar:
SanatLog-Giovanni Scognamillo Söyleşisi
SanatLog – Interview with Mircan Kaya
SanatLog-Mircan Kaya Röportajı
SanatLog-Şirin Pancaroğlu Röportajı
İletişim: sinefil78@gmail.com
Twitter adresi
Facebook sayfası
Böyle bir site yapmanızdan; sinema ve sanat alanında son derece derin, ince ve özel bir çalışmayı ciddiyetle yürütüyor olmanızdan dolayı, Hakan Bey sizi ve ekip arkadaşlarınızı içtenlikle tebrik ediyorum ve başarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum…
Saygılarımla || Erkin Ayan
Erkin Bey,
Kendi adıma ve arkadaşlarım adına çok teşekkür ederim. Sizlere de kolaylıklar dileriz.
Saygılar, sevgiler
Bir üniversiteli olarak sinema edebiyat alanında dergi ve kitaplara para yetiştiremezken ve yetersiz kaynağın olduğunu göz önünde bulundurursak yaptığınız işi çok değerli buluyorum, umarım arşivinizi daha da büyütüp önümüzdeki yıllar için büyük bir arşiv bırakırsınız bize 🙂 Bu arada sitede reklama rastlamadım. Her Biji SANATLOG 😀 😀
Hüseyin Bey,
Böyle bir yorum her şeyden çok hoşuma gitti; çünkü aslında arkadaşlarımla birlikte amacımız da biraz bu.
İyi okumalar diler, teşekkür ederim.
Merhabalar,
Hakan Hocam siz benim çok değerli hocamsınız. Edebiyatın dehasısınız. Sizle tanışmaktan ve sizden ders almış olmaktan dolayı çok mutluyum. Arkadaşlarınızla böyle bir site aracılığıyla Edebiyatı ve sanatı yaydığınız ve güncel paylaşımlar yaptığınız için çok teşekkür ederim.
Size ve arkadaşlarınıza Edebiyatı yaşama ve yaşatma yolunda başarılar dilerim. Allah yar ve yardımcınız olsun.
SEVGİYLE VE SAĞLICAKLI KALIN.
Görüşmek Dileğiyle.
Teşekkür ederim Bekircim. Güzel duyguların için şahsım ve arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle
Hakan Bey sizin sayenizde film izleme eyleminden film okuma eylemine geçtim. Bunun bazı zorlukları var. Öncelikle filmleri durdur izle yapmaktan, tekrar tekrar izlemekten sıkılıyor insan ama her bulduğu bir çözümlemede bu sıkıcılık kalkıyor. Tutkuya dönüşüyor.
Sizden isteğim, bize filmleri çözümlemeyle, okumayla ilgili önerebileceğiniz kaynaklar var mı? Teşekkürler.