Anasayfa / Sanat / Duyurular / SİNE K Dergi “Western” sayısıyla çıktı

SİNE K Dergi “Western” sayısıyla çıktı

Sinema dergiciliğine yeni bir soluk getirmeyi amaçlayan SİNE K Derginin “Western” dosya konulu yeni sayısı çıktı.

İki ayda bir çıkan SİNE K Derginin Ocak-Şubat tarihli 2. sayının dosya konusu “Western”. Derginin Genel Yayın Yönetmeni Olcay Bağır, editör yazısında Western filmlerinin Amerikan tarihini hem kutsadığını hem de yeniden yazdığını söyledikten sonra devam ediyor: “Westernler, o toprakların asıl sahipleri olan Kızılderilileri kötü adamlar olarak gösterip algımızla oynarlar. Westernleri bu ideolojik çarpıtmalarından ayrı olarak değerlendirmek hem eksik hem de kıtanın ilk sahipleri olan ezilmiş yerli halka haksızlık olacaktır. Bu düşüncelerle karar verdik Sine K‘nın ikinci sayısının dosya konusuna.”

sine-k-dergi-2.-sayi

Sine K‘nın bu sayısında “Western” dosya konusuyla ilgili yazılıp çizilenlerden başka okurları bekleyenler ise: Erdal Baran Şahin’in kaleminden Karagöz-Hacivat ve Ortaoyunu gibi geleneksel halk tiyatromuzun, güncel popüler sinemaya yansımalarını ve etkilerini Düğün Dernek filmi üzerinden irdeleyen bir yazı; Gürer Mut’un, 1930’ların Almanyası’nda Nazilerin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı bir dönemi bir kabare çevresinde yansıtan 1972 yapımı Cabaret filminin çarpıcı bir incelemesi; Hakan Bilge’nin, Kubrick ve Antonioni sinemasına cinsellik ve sadakat çerçevesinden bir bakış atan kapsamlı ve doyurucu bir yazısı ve Türkiye’nin son dönem edebiyatının en önemli isimlerinden Hakan Bıçakcı‘yla edebiyat, sinema ve hayatın her alanına dair yapılan bir söyleşi…

SİNE K dergisi, raflarda okurlarını bekliyor.

İÇİNDEKİLER

Parçalanan Bir Mitos Olarak Amerikan Western (Olcay Bağır)

Çöl Aslanı Örneği Üzerinden Amerika Yerlilerinin Kovboy Filmlerinde Yansıtılışı (M. Emir Rüzgar)

Cadı Avı: Western Filmden Afgan Kadına (Canan Çitil)

Bir Kölenin Haykırışı: Django Unchained (Gençer Utku Gediz)

İyi Kötü ve Çirkin: Yeni Kahramanın Doğuşu (Zeynep Gizem Şenel)

Kırık Kalpler Dağı (M. Murat Uçar)

“Bir Avuç Dolar” İçin: Türkiyeli Spagetti Westernlere Kısacık Bir Bakış (İhsan Metinnam)

Efsane, Hırsız, Katil ve Papaz (Onur Çalışkan)

“Vahşi Batı” mı Vahşi “Batı” mı?: 10 Western Filmi (Özge Metinnam)

The Gunfighter: Bir Ahlak Mahkemesi (Ozan Köroğlu - Kısa Film Kuşağı)

Sine Dramatik (Zeki Özen)

Hakan Bıçakcı: “Yazar Olma İddiam Olmadı Hiç” (Söyleşi: İmran Samancı)

Sineaforizmalar (Kenan Demir)

Geleneksel Halk Tiyatromuzun Güncel Popüler Sinema Ürünlerine Yansıması (Erdal Baran Şahin)

Faşizm’den Önceki Son Durak: Cabaret (Gürer Mut)

Antonioni’den Kubrick’e Cinsellik ve Sadakat (Hakan Bilge)

Woody Allen Dizi Çekseydi Nasıl Olurdu (Altan Göçer - Dizi Kuşağı)

Alıntılar

Sine-Sözlük

altan göçer özge metinnam canan çitil erdal baran şahin gürer mut gençer uyku ediz hakan bıçakcı ihsan Metinnam imran samancı kenan demir m. emir rüzgar m. murat uçar onur çalışkan ozan köroğlu sine k dergi zeki özen Zeynep Gizem Şenel

Hakkında Editör

Hakan Bilge - The Godfather Mitosu (Şule Yayınları, 2024) ve Aşktan da Üstün: Hitchcock Sinemasında Kişisel Bir Gezinti (Doruk Yayınları, 2024) adlı sinema kitaplarının yazarıdır.
@hakan_bilge

Bu yazıya da bakabilirsiniz.

Otopsi: Hitchcock’un Psycho’sunun Sahne Sahne İncelemesi (Görsel Materyallerle Birlikte)

  1960 yılında Paramount Pictures şirketinin gözetiminde, Universal’in stüdyolarında çekilen ve Alfred Hitchcock’un son siyah ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

kuşadası escort
çankaya escort
escort izmir