Kanun Namına (1952, Ömer Lütfi Akad)
Giriş Sosyo-ekonomik şartların spesifikliğine karşın Türk sinemasında film noir stili kimi filmlerin dokusuna sinmiş durumdadır. Sinemacılar Kuşağınd...
Giriş Sosyo-ekonomik şartların spesifikliğine karşın Türk sinemasında film noir stili kimi filmlerin dokusuna sinmiş durumdadır. Sinemacılar Kuşağınd...
Altın Portakal ödüllerinin Türk sinemasının gelişimine hizmet etmekten hayli uzak olduğunu, iyi filmlerin değil ödüllendirilmeyi, “yarışacak” filmle...
Nobel ödüllü yazar Doris Lessing, 1974’te yazdığı distopik romanı Hayatta Kalma Güncesi’nde dünyamızı bekleyen olası bir kıyamet öyküsünü, deği...
M (1931) filmi, Fritz Lang’ın fikrimce en başarılı filmlerinden biridir. Temel olarak kent yaşamının insan varoluşunu nasıl etkilediği sorunu üzerinde d...
Altın Portakal Film Festivali’nde ‘’en iyi film’’ ödülü almış filmler hakkında yazmaya devam ederken elli yılı geride bırakan festivalin ‘’en...
“Günlük yaşamdaki basit bir olay, kurmacanın dünyasına girildiği andan başlayarak çok karmaşık bir nitelik kazanabilir.”[1] Aslında bu söz Kara Kita...
BİR SADİSTE BAĞLANMAK “Kendisine verilen erkeğe fırtınalı bir aşkla bağlanan yeni evli genç kadına ne oldu?” (Sibylle Knauss, Markiz) Kendi rızas...
“Bursa’da havlucu Recep’e, Karabük fabrikasında, tesviyeci Hasan’a düşman, fakir köylü Hatçe kadına, ırgat Süleyman’a düşman, sana düşman, ba...