Burcu Perçin - Duvar İktidarı
Burcu Perçin’in “Duvar İktidarı” isimli 7. kişisel sergisi 8 Mart – 8 Nisan tarihleri arasında art ON the Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor.
İlk kişisel sergisini 2024 yılında açan Burcu Perçin genç sanatçılar içinde öne çıkan isimlerden biri. Sanatçının eserleri birçok yerli ve yabancı (Almanya, İsviçre, Avusturya) koleksiyonda yer alıyor.
Burcu Perçin, “Duvar İktidarı” ismini verdiği yeni serisinde insanların duvarlara resimler yaparak, yazılar yazarak mekanları sahiplenişleri ve kendi iktidarlarını sergileme çabalarını ele alıyor. Sanatçı 8 Nisan’a kadar art ON’da sergilenecek olan eserlerinde tuval yüzeyinde farklı ülke, bölge ve şehirlere yaptığı seyahatlerden elde ettiği, dış ve ağırlıklı olarak iç mekanların fotoğraflarından vardığı bir sentezle yepyeni bir mekan tanımı yapıyor.
Burcu Perçin’in tuvale kalın boya tabakalarıyla aktardığı mekanlar, sanatçının fotoğrafladığı farklı karelerin kolaj tekniğiyle bir araya getirilmesiyle meydana gelmiş yek bir mekan olarak karşımıza çıkıyor. Tuvale aktarılan yek mekan, savaştan tahrip görmüş, yanmış bir fabrika, yine savaşta tahrip olmuş, enkaz haliyle dahi ilginç bir mimariye sahip olan bir tiyatro binası ve Osmanlı’dan kalma 550 yıllık, terkedilmiş endüstriyel bir yapının izlerini taşıyor.
Biçimler, renkler, dokular aracılığıyla görsel zenginliğin peşine düşen ve tüm bunları terkedilmiş mekanlarda bulabildiğini vurgulayan Burcu Perçin, eserlerinde bu mekanları ölümsüzleştirirken, her şeyin değişebilirliğini, yorumlanabilirliğini de sorguluyor.
“Duvar İktidarı” serisinde yer alan eserlerini sanatçının önceki çalışmalarından ayıran temel fark ise kurgulanan mekanların duvarlarında özellikle grafitilere yer verilmiş olması. Terk edilmişlikleriyle insanda boşluk, yokluk ve yalnızlık duyguları yaratan bu mekanlarda yer alan grafitilerin varlığının sanatçıda uyandırdığı ilgi ve heyecan, tuval üzerine gerçekçi aktarımıyla izleyiciye de geçiyor .
Marcus Graf ise “Duvar İktidarı” sergisini ve Burcu Perçin’in eserlerini şöyle yorumluyor:
“Burcu Perçin son yıllarda sanayi sonrası toplumumuzun içine düştüğü feci ve distopyan durumu irdeleyen, kavramsal anlamda derin ve estetik açıdan güçlü, bir dizi resim üretti. Bir yandan da Perçin çalışmalarında eserlerinin formal, plastik ve estetik niteliğinden ötürü çağdaş resmin daha da gelişmesi ve kendini yenilemesi için yapıcı katkılarda bulunuyor.”
Burcu Perçin’in 8 Mart Perşembe günü art ON the Gallery’de ziyarete açılacak olan 7. Kişisel sergisi “Duvar İktidarı”, 8 Nisan tarihine kadar görülebilir.
Nalân Türkeri - “TÖZ” Resim Sergisi
17 Şubat 2024 Yazan: Editör
Kategori: Fibert Art, Lif Sanatı, Resim, Sanat, Sergiler
Tekstil malzemelerini kullanarak, tuval üzerine yağlı boya ve karışık teknikle yaptığı resimlerle ilgi çeken Nalan Türkeri ikinci sergisini 18 Şubat Cumartesi günü Saat 18:00′de yapılacak açılış kokteyli ile “Aznavur Sanat Evi Sergi Salonu”nda açıyor.
İstiklal Cad. Aznavur Pasajı No:108 Kat:1 Galatasaray’daki Aznavur Sanat Evi Sergi Salonunda 18 - 24 Şubat 2024 tarihleri arasında hergün 11:00-23:00 saatleri arasında açık olacak sergi “TÖZ” ismini taşıyor.
Edebiyat alanında deneme, hikâye ve şiirleri bulunan Nalan Yurteri yazdığı şiirlerden bir seçkiyi kapsayan ‘’Sır Tutmayan Şiirler’’ adlı şiir kitabı 2024′de Camgöz Yayınevinden yayınlanmıştı.
1975 yılında İstanbul’da doğan Nalan Türkeri, ilk orta lise öğrenimini İstanbul’da tamamladı. 15 yıl Tekstil sektöründe Stilist olarak çalıştı. Resim alanında İstasyon Sanat Akademisi’nde desen eğitimi aldı. Daha sonra Çekirdek Sanat Atölyesi’nde çalışmalarına devam etti. Nalan Türkeri 2024′de Aladoğan Art Galeryde Atölye Sergisine, 2024′da Çekirdek Sanat Galerisinde Dünya Kadınlar Gününde açılan 96 Sanatçı 96 Yapıt Sergisine, Ressamlar Derneği Sanatevinde Kadınım Sergisine, Ressamlar Derneği Sanatevinin Deniz Müzesinde açtığı Sergiye, 2024′da Ressamlar Derneği Sanatevi ile Dünya Çevre Günü Sergisine, 2024′de Ressamlar Derneği Sanatevi’nde Renklerle 2024 Sergisine, Artclub Galeryde Çizgi & Renk Plastik Sanatlar Sergisine, Yeşilçam Galası Dekor Sergisine, Genç Sanat Sanal Müze ile Tüyap 21. İstanbul Sanat Fuarına katıldı. 2024′de Ressamlar Derneğinde “SIRSIZ” adıyla başarılı bir sergi açan Nalan Türkeri muhtelif karma sergilere iştirak etti.
TÖZ
Kafamızın içinde yürüttüğümüz, kendimiz ile özel konuşmalar vardır. Sahibinden başka hiç kimsenin erişemediği özel bir alandır” zihin”.
Hiç kimse zihnimizi okuyamaz ve sadece ilettiklerimizi bilir. Fakat dış dünya ile ilgili bağlantılarımızda bir kimliğimiz var ve bu bizi dünyaya bağlayan bir ayna…
Karşımıza çıkan yaşadığımız her şey, aidiyetlerimizi oluşturmakta yada değiştirmekte. İşte insanlık maceramız devam ettiği sürece, akla şu geliyor”Kişinin derin gerçekliği içinin gizinde yatar”. Benimsediğimiz ne varsa ya da kim varsa bize yön veren, bizi ilerleten ya da durduran, doğarken belirlenen ve belki zamanı geldiğinde algılanıp açığa çıkan belki de ne olduğunu farketmeyip hep savaşa devam etmekte kaldığımız ama ebediyen süren ve değişmeyecek olan o giz diye adlandırdığım inanış bir taş gibi yatar içimizde. İşte bu inanış değişen durumlara karşı kalıcı olan, bağımsızca kendi içinde varolan içimizdeki ”TÖZ” dür bir anlamda.
Sanatçının blogu: http://nalanturkeri.blogspot.com
Çizgilerin Ötesinde II
Semra Taşdemir’in “Çizgilerin Ötesinde II” isimli resim sergisi NİŞ Galeri’de 7 Şubat – 21 Şubat tarihleri arasında izlenebilir…
Konstrüktif tarzı ile dikkat çeken Semra Taşdemir, içinde bulunduğumuz zaman dilimindeki karmaşık yaşamı sadeleştirmeye, yavaşlatmaya çalışırken, içsel dünyamızın yaşamımızı kurguladığı esasından yola çıkar. Mekanın ve zamanın sınırlarını zorlar, sonsuzluğa ve sınırsızlığa özlemi ifade eder. Sade-geometrik biçimlerle boşluğu algılatırken farklı boyutlar arayışından asla vazgeçmez.
Eserlerinde kullandığı geometrik unsurlar izleyiciye güçlü bir denge algılatır.
Kurguladığı kompozisyonlarda kullandığı düz biçimleri ve renkleri, hassas tonlamalarla yumuşatır. Sanatçı yaşanılan an’ın ötesini algılatır.
Sanatçı eserleri ile izleyicilerde farklı düşünceler uyandırır. İzleyicinin eser ile arasında ruhsal bir bağ kurmasına, hayal gücünü ön plana çıkarmasına aracılık eder. İzleyiciyi resmin içine çeker. Böylece bir eseri sadece bir eser olmanın ötesine taşır.
2008 yılında Kültür Üniversitesi’nde açılmış olan serginin devamı niteliğinde olan bu sergi ile, sanatçı “Çizgilerin Ötesinde II” resim sergisi 07 Şubat / 21 Şubat 2024 tarihlerinde ART GALLERY NİŞ’de izlenebilecek.
ART GALLERY NİŞ İSTANBUL
07 Şubat – 21 Şubat 2024
Ahmet Fetgari Sk. No: 22, Teşvikiye – İstanbul
0212 232 88 48 – 0212 232 89 22
AÇILIŞ, 7 ŞUBAT SALI
Pazar Günleri hariç; 10.00 ile 19.00 saatleri arasında sergi izlenebilir.
Serdar Şencan Resim Sergisi
Düş Yolcusu Sanat Durağı, Serdar Şencan Resim Sergisi
20 Ocak 2024 - 2 Şubat 2024
Kokteyl 20 Ocak 2024 Cuma, Saat 17:00 - 21:00 arası
Bağdat Cad. Plaj Yolu. Haldun Taner Sok. No:16/B Caddebostan 0216 386 99 03
Kara mizahı resimle bu kadar iyi buluşturan olmazdı herhalde. Kendi çocuklarının kanlarıyla, canlarıyla beslenen, kendi yaşama kültürünü bir şişe ‘cola’ya değiştiriveren bir toplumun çocuğu olmak zor olsa gerek. Görüp de görmemezlikten geldiğimiz, duyup da duymamazlıktan geldiğimiz büyün olayları kara mizahla önümüze koyuyor Serdar Şencan.
Düş Yolcusu Sanat Durağında sergiye çıkan resimleri 20 Ocak- 2 Şubat 2012 tarihleri arasında izleyebilirsiniz.
“Güzel Çirkinler, Çirkin Güzeller”
311 Artworks, 19 Ocak-18 Şubat arasında Hakan Selçuk Bacak’ın ”Güzel Çirkinler, Çirkin Güzeller” adlı sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 2024 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlayan Bacak’ın bu ilk kişisel sergisi iki bölümden oluşuyor.
İlk bölümde sadece, geleneksel malzemeyle üretilmiş tuval üzeri yağlıboya resimler mevcut. Bunlar değişime uğratılmış hayvan resimleri. Çiçek yapraklarıyla bezenmiş sinek kafalı bir fil, soyut motiflerle süslenmiş bir zürafa, vb. İşlevselliğe değil de estetiğe hizmet eden bir evrime ya da gen transferine maruz kalmış gibi görünen hayvanlar. Güzelleştirilmiş çirkinler, yani “Güzel Çirkinler”.
Bu bölümde, güzelliği amaçlayan “soylu sanat (!)” etkisini arttırmak için geleneksel bir malzeme olan yağlıboya ve tuval seçildi. Yine bu “güzellik” ve “soylu sanat” vurgusunu arttırmak için, tuvaller Altın Oran ve Fibonacci Dizisi’ne uygun olarak düzenlendi.
Serginin ikinci bölümü olan “Çirkin Güzeller” ise, ilk bölümdeki resimlerin üretim sürecinde atölyede ortaya çıkan atıkların (eski fırçalar, stenciller, eskizler, National Geographic sayfaları, yenmiş pizzaların kutuları, vb.) tekrar kullanılmasıyla meydana getirilmiş işlerden oluşuyor. Çöpten, atıktan ortaya çıkmış güzeller. İlk bölümdeki “soylu sanat (!)”’la tezat oluşturacak biçimde, savruk, düzensiz ve döküntü görünümünde bu bölümdeki işler.
Sergi bu yapısıyla, bir geri dönüşüm ünitesi gibi çalışarak kendi içinde deviniyor. İki bölüme bütün olarak baktığımızda gen transferi kavramıyla tekrar karşılaşıyoruz, zira ikinci bölüm ilk bölümden taşınmış genlerle oluşturulmuş. Yani iki bölümdeki işler, birbirleriyle son derece tezat görünseler de, aralarında ciddi bir kan bağı var diyebiliriz. Atıkların tekrar kullanılmasıyla sağlanan bu kan bağı, üretim sürecinin gizemli yanıyla ilgili de ipucu veriyor izleyiciye.
311artworks: Lüleci Hendek Caddesi No:31 Tophane, Beyoğlu, İstanbul - www.311artworks.com - info@311artworks.com - 0212 243 15 14