“Eşanlamlılar” Karma Resim ve Fotoğraf Sergisi
27 Mayıs 2024 Yazan: admin
Kategori: Duyurular, Fotoğraf, Fotoğraf Sanatçıları, Resim, Sanat, Sanatsal Etkinlikler, Sergi, Sergiler
“EŞ-AN-LAMLILAR”
Yazılışları farklı anlamları aynı sözcükler gibi farklı yansımalarla aynı anlamlara yolculuk yapan eserler “Eşanlamlılar” karma resim ve fotoğraf sergisinde bir araya geliyor.
Birbirlerinden tamamen bağımsız yaratılış süreçlerinden geçmiş ve aynı şekilde ortaya çıkış amaçları da birbirlerinden bağımsız olarak düşünülmüş fotoğraf ve resimlerin eşleştirilmesiyle ortaya çıkan uyum ve ahenk; 7 Haziran – 2 Temmuz tarihleri arasında GaleteaArt’da sergileniyor.
Ressamların fırçaları ile fotoğraf sanatçılarının deklanşörlerini buluşturan serginin küratörlüğü ve projenin tasarımı Neyran Günüçer’e ait. Türkiye’nin önemli resim sanatçıları Devrim Erbil, Muzaffer Akyol, Tülin Onat, Ahmet Güneştekin, Vedat Örs, Ekrem Kahraman, Bahri Genç, Çiğdem Erbil, Berk Demirok tarafından resmedilen eserlerin Ozan Sağdıç, İzzet Keribar, Çerkes Karadağ, Merih Akoğul, Reha Bilir, Coşkun Aral, Ali İhsan Gökçen, Ekin Onat von Merhart ve Yusuf Sevinçli’nin fotoğrafları ile buluşması; aynı anlamların iki farklı sanat dalıyla ifade edilmesinden doğan bütünlüğü gözler önüne seriyor.
Sergi Açılış Kokteyli: 07 Haziran saat: 18:00 – 21:00
Sergi Tarihi: 07 Haziran – 2 Temmuz 2024
Yer: Galetea|art, Asmalımescit Beyoğlu
Galatea|art : Asmalımescit Mah. Sofyalı Sok. No:12/3 Beyoğlu İstanbul
0212 245 80 38 – 245 33 20 www.galateaart.cominfo@galateaart.com
“Masum Suretler”
27 Mayıs 2024 Yazan: admin
Kategori: Duyurular, Etkinlikler, Fotoğraf, Fotoğraf Sanatçıları, Fotoğraf Sanatı, Sanat, Sanatsal Etkinlikler, Sergi
İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi’nde Lale Tara’nın sergisi açılıyor…
İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi’nde simge olarak kullandığı sessiz suretlerle zamansız ve mekânsız öyküler yaratan Lale Tara’nın yeni sergisi “Masum Suretler” açılıyor. 1 Haziran 2024- 4 Eylül 2024 tarihleri arasında sürecek olan serginin küratörü Engin Özendes. Lale Tara, “Masum Suretler” başlıklı son fotoğraf sergisinde izleyiciyi, “Hayal mekân ve hayal zamanda kurgulanmış, alternatif gerçeklik, umut ve düş kırıklığı üzerine bir öyküyü izlemek üzere farklı bir dünyaya davet ettiğini” belirtiyor.
Bu sergisiyle, Canlı/Live, Hello Earth Goodbye ve Doppelgaenger (RUI) sergilerinin izleğini sürdüren Lale Tara, suretlere dair öykülerine yenisini ekliyor. Özellikle Rönesans resminde çok belirgin olarak işlenen anne ve çocuk temasına bambaşka bir gözle bakmaya çağırıyor bizi. Sanatçı, fotoğrafladığı suretlerine yine masalsı, doğaüstü nitelikler kazandırıyor.
Bu olağanüstü yolculukta kadının, anne ve cinsel imge olarak görselleştiği yanlar arasında bağlantılar kuruluyor. Anne ve oğlu, gerçekle düşün iç içe geçtiği görüntülerde, izleyicide yeni hikâyelerin yaratılmasına olanak sağlayan bir öykü sunuyor. Fotoğraftaki iki yolcu aniden başka bir boyutta, farklı mekânlarda belirirken, zaman ve mekâna ait doğrularımızı çapraşıklaştırıp, kadın ve kutsal tanımlarını suretler üzerinden yeniden düşündürerek, ardında yanıtlanacak başka sorular bırakıyor. Lale Tara, görüntülediği suretlerin, farklı mekân ve zamanlarda, gerçekçi hal ve ifadeleriyle, alternatif bir gerçekliği direttiklerini vurguluyor.
Zamanı belli olmayan bir yolculuk
Küratör Engin Özendes, Lale Tara’nın Canlı/Live, Hello Earth Goodbye ve Doppelgaenger (RUI) sergilerinden sonra, “Masum Suretler” adlı son fotoğraf serisinde izleyiciyi, mekânı ve zamanı ortadan kaldıran bir anlatımla baş başa bıraktığını ve suretlerle yeni öyküler yarattığını belirtiyor. Lale Tara’nın terk edilmiş, eski mekânlarda bulduğu büyüleyici atmosferi, kullandığı olağanüstü ışıkla yansıttığına değinen Engin Özendes, “Öykü devam ederken mekân, bir eski fabrikada, terk edilmiş bir tren istasyonunda, eski bir kütüphanede, yıkık bir kilisede kendi bilinmezliğini sürdürüyor” diyor.
Özendes, sergi alanındaki video gösteriminde ise, oyuncak atlıkarıncanın kısırdöngü içinde, hızlı ama zamansızlık belirtisi olan devinimiyle bir ağacın gölgesinde huzur arayan genç kadın ve bebeğinin devinimsizliğinin, izleyeni yine zaman kavramında bilinmezliğe düşürdüğünü ifade ediyor. Lale Tara’nın fotoğraflarında, mizansenden kurguya, öyküden Ümit Ünal’ın tasarladığı Rönesans dönemi kostüm ve aksesuar seçimine ve mekâna kadar her şeyin çerçevelere titizlikle yerleştiğini vurguluyor.
Lale Tara
The New School (New York) ve OCTET: School of Visual Arts (New York)’ta fotoğraf eğitimi alan Lale Tara’nın “yediayyedigün” adlı görsel günlüğü 2024 yılında Robinson Crusoe Kitabevi tarafından yayınlandı.
Canlı (Bilsar, 2024) ve Hello Earth Goodbye (Bilsar, 2024), doppelgänger (RUI) (x-ist, 2024) isimli sergilerinin yanı sıra Contemporary İstanbul’09 ve 10, ST-ART 2024 (14. Avrupa Çağdaş Sanat Fuarı, Strasbourg), Art- HK 10 ve 11 (Hong Kong Uluslararası Sanat Fuarı) ve Paris’te Maison des Métallos’ta gerçekleşen “Türk Çağdaş Fotoğrafı Üzerine Subjektif Bir Panorama” adlı sergide yer aldı. 2024 yılında ayrıca, Sakshi Galeri, Bombay (Hindistan)’da gerçekleşen “Yeninin Geleneği” Sakshi Galeri, Taipei (Tayvan)’daki “Tarih ile Masal Arasında: Güncel Fotoğraf” ve Londra’da “Ne Burada Ne de Orada: Kültürel Melezlik ve Üçüncü Alan Üzerine Düşünceler” JAMM (Art & Beyond) başlıklı karma sergilere katıldı.